Έχεις απορία για την Πάρο?
Ρώτησε έναν ντόπιο!

Σύγκρινε τιμές ξενοδοχείων!

Δραστηριότητες στην Πάρος / Ημερησιες Εκδρομες στη Παρο / Πεζοπορία στη Πάρο

Η πεζοπορία στη Πάρο παρουσιάζει πολλές ιδιαιτερότητες καθώς οι διαδρομές του νησιού βρίσκονται τόσο στην ενδοχώρα όσο και παραλιακά. Στο νησί διοργανώνονται οργανωμένες περιηγήσεις πεζοπορίας και οι διαδρομές έχουν μήκος 12 με 20 χιλ. Σε ένα νησί όπως η Πάρος, μπορείτε να επιλέξετε και μόνοι σας τον προορισμό ή διαδρομές, γιατί τα μέρη στα οποία μπορείτε να κάνετε πεζοπορία είναι πολλά. Αρκεί να εξοπλιστείτε με παγωμένο νερό, καπέλο και αντηλιακό. Αξίζει όμως να μελετήσετε μερικές προτάσεις, οι οποίες παρουσιάζουν πλούσια στοιχεία της ομορφιάς της Πάρου.

Πεζοπορία από Παροικιά

Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα διαδρομή για πεζοπορία είναι αυτή του βυζαντινού και μεταβυζαντινού δικτύου επικοινωνίας της Παροικιάς, της πρωτεύουσας της Πάρου, με τα ορεινά χωριά και τις ανατολικές ακτές του νησιού. Η διαδρομή αυτή έχει μήκος 19 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει τα εξής χωριά: Παροικία, Μαράθι, Λεύκες, Πρόδρομος, Μάρπησσα, ?γιος Αντώνιος και τελειώνει στο Πίσω Λιβάδι. Στην διαδρομή αυτή μπορεί κανείς να συναντήσει ανεμόμυλους και πηγές γλυκού νερού και πηγάδια, περιστερώνες, μια παλιά πέτρινη τοξωτή γέφυρα, όπως επίσης κάποια κομμάτια παραμένουν πλακόστρωτα από εκείνη την εποχή. Τα χωριά από τα οποία διέρχεται το μονοπάτι, είναι από τα πιο όμορφα της Πάρου. Ειδικά το χωριό Λεύκες θεωρείται ως το πιο γραφικό χωριό του νησιού, μέσα στην παριανή φύση και δέχεται χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο. Το σκέλος μεταξύ των Λευκών και του Προδρόμου, είναι το πιο εντυπωσιακό. Εκεί θα συναντήσετε ελαιώνες, τη γέφυρα, ανεμόμυλους και άλλα. Εάν δεν επιθυμείτε να διασχίσετε όλη τη διαδρομή, από την περιοχή Λειβάδια της Παροικιάς έως το Πίσω Λιβάδι με πολλές υψομετρικές διαφορές, σας προτείνουμε αυτήν την διαδρομή, την οποία μπορείτε να ολοκληρώσετε στην κεντρική πλατεία του Προδρόμου.

Απόσταση: 19 χιλ
Χρόνος: 6 ώρες 30 λεπτά

Πιο σύντομη διαδρομή για πεζοπορία είναι αυτή από την Παροικιά στο Δήλιο του Απόλλωνα. Αν και σχεδόν κατά όλη την διάρκεια θα χρησιμοποιείτε ασφάλτινο δρόμο, θα έχετε θέα το λιβάδι με τα καταπράσινα χωράφια στη μια πλευρά και το λόφο με τις παραδοσιακές κατοικείς και τις αυλές τους στην άλλη. Η διαδρομή έχει μήκος 4 χιλιόμετρα και αξίζει να φτάσετε στο Δήλιο την ώρα του ηλιοβασιλέματος. Η επιστροφή θα είναι κατηφορική, σύντομη και πάνω στο φωτισμένο δρόμο, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείτε ότι θα σας πιάσει το σκοτάδι.

Απόσταση: 4 χιλ
Χρόνος: 2 ώρες

?λλη μια σύντομη και εύκολη διαδρομή για πεζοπορία, με μήκος 3 χιλιόμετρα και τελική ανταμοιβή την καταπληκτική θέα στο Κόλπο της Παροικιάς και τα κοντινά νησιά βόρεια της Πάρου, όπως Σύρος και Μύκονος, είναι αυτή που οδηγεί στη Μονή Αγίων Αναργύρων, χτισμένη σε έναν λόφο νότια της πρωτεύουσας της Πάρου. Το μονοπάτι ξεκινάει από την γνωστή εκκλησία Παναγία Εκατονταπυλιανή και περιλαμβάνει πέρασμα από στενούς χωματόδρομους, με σπίτια των ντόπιων στα αριστερά και δεξιά, χωράφια με τελικό σκέλος την ανηφόρα προς το λόφο. Σας προτείνουμε να κάνετε αυτή τη διαδρομή τις πρωινές ώρες, όταν ο ήλιος θα βρίσκεται ακόμα στα ανατολικά.

Απόσταση: 3 χιλ
Χρόνος: 1 ώρα 30 λεπτά

Ίσως η πιο απολαυστική διαδρομή για πεζοπορία από την Παροικιά, είναι αυτή από την πρωτεύουσα έως τον Αγιο Φωκά. Αυτή είναι η εκκλησία στο άκρο της εισόδου του Κόλπου της Παροικιάς, η οποία φαίνεται κοιτάζοντας από την Παροικιά στην απέναντι στεριά και δυτικά. Ουσιαστικά κάνετε το κύκλο του κόλπου χρησιμοποιώντας ένα παραθαλάσσιο μονοπάτι.

Το μονοπάτι ξεκινάει εκεί που τελειώνει η αμμουδιά της παραλίας Λειβάδια. Ακλουθώντας το μονοπάτι θα έχετε στο αριστερό σας χέρι τη θάλασσα και την θέα της Παροικιάς και στο δεξί, το βραχώδες τοπίο με μερικά μόνο σπίτια. Καθώς προχωράτε, θα συναντήσετε μια μικρή παραλία και χώρο όπου δένουν μικρές βάρκες οι οποίες έρχονται από το απέναντι λιμάνι με τους επισκέπτες του νησιού. Εκεί μπορείτε να κάνετε την πρώτη σας στάση για ένα γρήγορο μπάνιο. Συνεχίζοντας για μερικά λεπτά ακόμα, θα δείτε μπροστά σας ένα μικρό ακρωτήρι. Υπάρχει μικρό μονοπάτι για να φτάσετε στην άκρη του, πάντα με προσοχή και να βγάλετε φωτογραφίες τόσο της νότιας πλευράς του Κόλπου της Παροικιάς όσο και των δυο παραλιών στα δυτικά σας, του Κριού και του Μαρτσέλο. Μετά από το ακρωτήρι, το μονοπάτι συνεχίζει βορειοδυτικά και φτάνει σε μια αμμουδιά, πάνω στην οποία θα βρείτε μερικές ξαπλώστρες και ένα μαγαζί στο οποίο μπορείτε να ξεκουραστείτε απολαμβάνοντας δροσιστικό ποτό. Περνώντας το μαγαζί, συνεχίζετε παραλιακά μέχρι να φτάσετε στην πρώτη από τις δύο μεγάλες αμμουδερές παραλίες, τον Κριό. Προχωρώντας προς τα δυτικά θα βρεθείτε στην παραλία Μαρτσέλο, η οποία είναι η φυσική συνέχεια του Κριού. Στο τέλος της άμμου, θα συνεχίσετε νοτιοδυτικά, πάνω σε έναν χωματόδρομο, ο οποίος μετά από μερικά μέτρα θα στρίβει αριστερά αλλά εσείς θα βρείτε ένα μονοπάτι το οποίο ξεκινάει από εκεί και οδηγεί κατευθείαν στην εκκλησία του Αγίου Φωκά. Μερικά μέτρα από την εκκλησία, υπάρχει μια ήσυχη και ανοργάνωτη παραλία, ακριβώς στην νότια άκρη του ακρωτηρίου, όπου μπορείτε να δροσιστείτε με θέα την πρωτεύουσα της Πάρου και την είσοδο στο Κόλπο της Παροικιάς. Προχωρήστε λίγα μέτρα ακόμα προς τα δυτικά για να θαυμάσετε την θέα του Αιγαίου και κοντινών νησιών.

Απόσταση: 5χιλ
Χρόνος: 1ώρα 30 λεπτά

Πεζοπορία από Νάουσα

Μια ενδιαφέρουσα διαδρομή για πεζοπορία, είναι αυτή από την Νάουσα προς τις Κολυμπήθρες. Η δυσκολία είναι μικρή καθώς θα ακολουθείτε τον ασφαλτόστρωτο δρόμο από το γραφικό χωριό έως την παραλία και στα δεξιά σας θα έχετε την θάλασσα συνοδευόμενη από θέα. Το μήκος της διαδρομής είναι περίπου 4 χιλιόμετρα και η χρονική διάρκεια εξαρτάται από το πόσες φορές θα σταματήσετε για μπάνιο σε κάποιες από τις παραλίες που θα συναντήσετε. Αφού περάσετε τα σοκάκια, η πρώτη παραλία που θα συναντήσετε είναι το Πιπέρι, μια όμορφη αμμουδιά και γνωστή παραλία η οποία είναι σχεδόν κολλημένη με την Νάουσα. Από εδώ, μπορείτε ή να ακολουθήσετε τον κεντρικό δρόμο ή να μπείτε στην παραλία, να προχωρήσετε προς το δυτικό άκρο όπου υπάρχει ένας στενός δρόμος. Ανεβαίνοντας αυτόν, θα συναντήσετε μια διχάλα, όπου θα δεν θα στρίψετε ούτε αριστερά ούτε δεξιά θα συνεχίσετε ανηφορικά ευθεία έτσι ώστε να έχετε στο αριστερό σας χέρι τα σπίτια και στο δεξί τα βράχια με την χαμηλή βλάστηση. Ο στενός αυτός δρόμος θα σας βγάλει πάλι στην κεντρική επαρχιακή οδό. Συνεχίζοντας για μερικές εκατοντάδες μέτρα, θα συναντήσετε πινακίδα η οποία σας δείχνει τον δρόμο προς Κολυμπήθρες. Σε εκείνο το σημείο μπορείτε να κάνετε την πρώτη σας βουτιά. Προχωρώντας λίγο ακόμα, στην διχάλα, στρίβετε δεξιά, όπως έδειξε η πινακίδα. Λίγο μετά την στροφή μπορείτε να κάνετε μια στάση κάτω από το δένδρο όπου θα βρείτε σκιά και ένα παγκάκι. Από εδώ και πέρα, ο δρόμος συνεχίζει παραλιακά για πολλά χιλιόμετρα με την θάλασσα στα δεξιά σας και όπου σας εμπνέει μπορείτε να κάνετε μια δροσιστική βουτιά.

Σε ένα σημείο ο δρόμος στρίβει προς την ενδοχώρα της Πάρου με παραδοσιακό πέτρινο τοίχο και στις δυο πλευρές του. Θα τον ακολουθήσετε έως ότου φτάσετε στην διχάλα όπου θα στρίψετε δεξιά, όπως δείχνει η ταμπέλα. Μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα ο δρόμος βγαίνει πάλι παραλιακά και εδώ μπορείτε να κάνετε άλλη μια βουτιά. Συνεχίζοντας θα συναντήσετε μια ταμπέλα η οποία σας οδηγεί προς την Αρχαία Μυκηναϊκή Ακρόπολη. Συνεχίζοντας ανιφορικά, ο δρόμος αποσπάται από την θάλασσα και μετά από ένα χιλιόμετρο περίπου και μερικές στροφές θα αρχίζουν να διακρίνονται τα χαρακτηριστικά βράχια της παραλίας μαζί με την θέα της Νάουσας στα δεξιά και ταβέρνες στα αριστερά. Όταν φτάσετε στην διχάλα, στρίβετε δεξιά προς την παραλία.

Απόσταση: 4 χιλ
Χρόνος: 1 ώρα 15 λεπτά

Μια ευχάριστη διαδρομή είναι αυτή από την Νάουσα προς την γνωστή παραλία Σάντα Μαρία, μήκους 4 χιλιομέτρων. Ξεκινώντας από την παραλία των Αγίων Αναργύρων κατευθύνεστε ανατολικά, ακολουθώντας των κεντρικό δρόμο από άσφαλτο. Λίγο μετά την παραλία ο δρόμος αυτός στρίβει δεξιά προς την ενδοχώρα. Φτάνοντας στην πρώτη διχάλα στρίβετε αριστερά και μετά από μερικά μέτρα θα βλέπετε την καμινάδα από εργοστάσιο παραγωγής ρεύματος. Συνεχίζοντας την χαλαρή ανηφόρα με τα παριανά χωράφια και από τις δύο πλευρές, μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα, ο δρόμος βγαίνει πάλι παραλιακά. Μετά από μερικά λεπτά θα φτάσετε στην παραλία Ξιφαρά. Μια μικρή σε μήκος και πλάτος αμμουδιά, όπου μπορείτε να κάνετε την πρώτη σας βουτιά. Στην διχάλα που θα συναντήσετε μετά την παραλία, θα στρίψετε αριστερά, έτσι ώστε να βρίσκεστε παραλιακά. Αυτό είναι ένα από τα πιο απολαυστικά κομμάτια της διαδρομής. Μετά από λίγα λεπτά, θα βλέπετε μπροστά σας την παραλία Λάγγερη. Συνεχίζετε ακολουθώντας τον δρόμο, ο οποίος μετά από ένα σημείο θα έχει και από τις δυο πλευρές του χαμηλό τοίχος, πίσω από το οποίο βρίσκονται αυλές των σπιτιών. Μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα, θα δείτε πάλι στα αριστερά σας τη θάλασσα και μετά ο δρόμος εισέρχεται στην ενδοχώρα με κατεύθυνση προς την Σαντα Μαρια, η οποία απέχει πλέον μόνο 1 χιλιόμετρο. Στο χιλιόμετρο αυτό θα θαυμάσετε εντυπωσιακά σπίτια με τις αυλές του και ο δρόμος θα σας βγάλει σε μια μικρή διχάλα πίσω από την οποία θα βλέπετε μια τεράστια αλάνα η οποία αποτελεί το παρκινγκ της Σάντα Μαρία.

Αν επιθυμείτε μια σχετικά μικρής διάρκειας πεζοπορία με προορισμό την ενδοχώρα της Πάρου, μπορείτε να επισκεφτείτε την Μονή του Αγίου Αντωνίου, η οποία απέχει 2,5 χιλιόμετρα από την Νάουσα. Ξεκινώντας από την γέφυρα του γραφικού οικισμού, κατευθύνεστε νότια χρησιμοποιώντας τον κεντρικό δρόμο, όλο ευθεία χωρίς να στρίψετε πουθενά. Μετά από περίπου 1 χιλιόμετρο, θα φτάσετε στο τέλος του δρόμου όπου θα συναντήσετε μια μεγάλη διχάλα από την οποία θα βλέπετε ήδη τον λόφο πάνω στον οποίο βρίσκετε η Μονή. Από την διχάλα δεν θα στρίψετε πουθενά, θα συνεχίσετε ευθεία μπαίνοντας στο αριστερό (ανατολικό) μικρό δρομάκι, έτσι ώστε να έχετε το μεγάλο σουπερ μαρκετ στο δεξί σας χέρι. Συνεχίζοντας στο δρομάκι θα συναντήσετε λιγοστά σπίτια κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής και πολλά χωράφια με χαμηλή βλάστηση. Μετά τα τελευταία σπίτια, ο δρόμος κάνει μια ανοιχτή αριστερή στροφή, έχοντας τον λόφο στα αριστερά και φτάνει σε ένα σημείο όπου γίνεται χωματόδρομος και χωρίζεται σε μία απότομη στροφή δεξιά και μια ευθεία. Εσείς θα συνεχίσετε ευθεία και μετά από μερικά μέτρα ακόμα, στην διχάλα, θα πάρετε τον αριστερό ανηφορικό δρόμο που οδηγεί στο λόφο. Μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα, θα κάνετε άλλη μια (τελευταία) στροφή προς τα αριστερά και θα φτάσετε στην Μονή του Αγίου Αντωνίου.

Απόσταση: 2,5 χιλ
Χρόνος: 45 λεπτά

Πεζοπορία στην ανατολική Πάρο

Αμπελάς – Σαντα Μαρια

Η πεζοπορία από τον παραθαλάσσιο οικισμό του Αμπελά στην Σαντα Μαρια, είναι πολύ απολαυστική καθώς η διαδρομή βρίσκεται κατά μήκος της ακτής, δίπλα στην θάλασσα με θέα το νησί της Νάξου. Ξεκινώντας από το λιμάνι, θα κατευθυνθείτε βόρεια χρησιμοποιώντας τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Στο δεξί σας χέρι θα έχετε την θέα του Αιγαίου και στα αριστερά τις παραθαλάσσιες οικίες με τις όμορφες αυλές και βεράντες. Λίγες εκατοντάδες μέτρα από τον Αμπελά, θα συναντήσετε ένα όμορφο παρεκκλήσι στο οποίο μπορείτε να βγάλετε πολλές φωτογραφίες. Μετά από περίπου 2 χιλιόμετρα θα φτάσετε σε ένα γραφικό ακρωτήρι, απέναντι από την βραχονησίδα Φιλίδι. Εκεί μπορείτε να δροσισθείτε και να βγάλετε και άλλες φωτογραφίες. Συνεχίζοντας τον χωματόδρομο προς τα δυτικά, μετά από λίγα μέτρα και αμέσως μετά τις πρώτες οικίες, στρίβετε δεξιά. Ο δρόμος αυτός θα σας βγάλει σε μία καταπληκτική αμμουδερή και ήσυχη παραλία. Εκεί θα βρείτε επίσης πανέμορφους μικρούς κόλπους. Από εκεί, η Σαντα Μαρια βρίσκεται μόλις μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά. Θα φτάσετε σε αυτήν ακολουθώντας την ακτογραμμή και περνώντας ανάμεσα στην χαμηλή βλάστηση που φυτρώνει στην άμμο.

Απόσταση: 6 χιλ
Χρόνος: 1 ώρα 30 λεπτά

Πίσω Λιβάδι – Χρυσή Ακτή

Η διαδρομή για πεζοπορία από το Πίσω Λιβάδι έως την Χρυσή Ακτή, έχει μήκος 4,5 χιλιόμετρα. Ξεκινώντας από τον κεντρικό δρόμο, πίσω από την παραλία του παραθαλάσσιου οικισμού, κατευθύνεστε νότια ανηφορικά και στην συνέχεια κατηφορικά. Σε ένα σημείο ο δρόμος κάνει απότομη δεξιά στροφή και στο σημείο αυτό, στα αριστερά σας θα βλέπετε την παραλία του Λογαρά. Εσείς θα κατεβείτε στην παραλία έως ότου δείτε στα δεξιά σας έναν χωματόδρομο. Ο δρόμος αυτός θα σας οδηγήσει σε μια διχάλα όπου θα στρίψετε δεξιά (στρίβοντας αριστερά και ακλουθώντας τον παραλιακό δρόμο, θα φτάσετε στην γνωστή Πούντα). Μετά από μερικά μέτρα υπάρχει άλλη μια διχάλα. Εσείς θα ακολουθήσετε το δρόμο στα αριστερά. Εκεί ανεβαίνοντας θα έχετε την ευκαιρία να δείτε κυκλαδίτικα σπίτια με όμορφες αυλές και όταν φτάσετε στον κεντρικό δρόμο, θα στρίψετε αριστερά. Εδώ μετά από ένα σημείο σταματάνε τα σπίτια και θα βρίσκεστε ανάμεσα στα χωράφια της Πάρου με θέα τα βουνά στο δεξί σας χέρι και το νησί της Νάξου στο αριστερό. Μετά από 2 χιλιόμετρα θα συναντήσετε μια στροφή προς τα αριστερά με ταμπέλες. Αυτή είναι η πρώτη είσοδος στην Χρυσή Ακτή στο βόρειο τμήμα της παραλίας. Η «κεντρική» είσοδος βρίσκεται 1 χιλιόμετρο πιο κάτω και έχει ταμπέλα.

Μπορείτε να ακολουθήσετε και άλλη διαδρομή, από την παραλία του Λογαρά μέσω Πούντας, καθώς κατά μήκος της ακτογραμμής υπάρχουν μονοπάτια και αγροτικοί χωματόδρομοι.

Απόσταση: 4,5 χιλιομετρα
Χρόνος: 1 ώρα 15 λεπτά

Περιβαλλοντικό Πάρκο

Το Περιβαλλοντικό Πάρκο Πάρου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του νησιού, στο κόλπο της Νάουσας. Πρόκειται για μικρή και γραφική χερσόνησο, με βραχώδες περιβάλλον και χαμηλή βλάστηση. Όλη η ακτογραμμή του Περιβαλλοντικού Πάρκου, καθώς και στο κέντρο του, υπάρχουν μονοπάτια τα οποία μπορείτε να εξερευνήσετε.

Ξεκινώντας από το μοναστήρι του Αη Γιάννη του Δέτη, μέσα στα κελιά του οποίου υπάρχει ένα μικρό μουσείο, κατευθυνθείτε προς τα βόρεια, περνώντας δίπλα από την παραλία Μοναστήρι. Στο βορειότερο άκρο της χερσονήσου, θα συναντήσετε τον παλιό φάρο του Κόρακα που ήταν και ναυαρχείο. Από εκεί η θέα είναι εντυπωσιακή. Τις μέρες με καλή ορατότητα, θα απολαύσετε την θέα της Μυκόνου, της Σύρου και της Νάξου. Μετά από αυτό μπορείτε να κατευθυνθείτε νότια όπου στο νοτιοδυτικό άκρο, κατά μήκος της ακτογραμμής, θα συναντήσετε μια απομονωμένη παραλία απίστευτης ομορφιάς με χρυσή άμμο και γαλαζοπράσινα νερά τα οποία σχεδόν ποτέ δεν έχουν κύματα. Εδώ μπορείτε να κάνετε την πρώτη σας βουτιά για να δροσιστείτε. Πίσω από την παραλία, στην ανατολική ακτή, υπάρχει ένας εντυπωσιακός βραχώδης κόλπος. Συνεχίζοντας στο νοτιότερο άκρο του Περιβαλλοντικού Πάρκου, θα αποπλεύσετε την θέα της Νάουσας, καθώς και των μικρών βραχονησίδων Γαλιάτσος, Μαυρονήσι και Αγία Καλή. Τα μονοπάτια του πάρκου είναι πολύ καλά σημαδεμένα ως γραμμές 1, 2 και 3, μαζί με την χρονική διάρκεια που χρειάζεται για να τα διασχίσετε.

Βόρεια της παραλίας του Μοναστηρίου, υπάρχει ένα αμφιθέατρο στο οποίο πραγματοποιούνται διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις όπως φεστιβάλ, θεατρικά έργα και συναυλίες. Η εξερεύνηση στο Περιβαλλοντικό Πάρκο Πάρου, πρέπει να έχει ως αφετηρία ένα δροσιστικό μπάνιο στην παραλία Μοναστήρι. Είναι πολύ καλά οργανωμένη, με θαλάσσια σπορ, ξαπλώστρες και ομπρέλες στην αμμουδιά και έχει πεντακάθαρα, ήρεμα νερά.

Στο πάρκο μπορείτε να φτάσετε με δύο τρόπους. Με αυτοκίνητο, κάνοντας τον κύκλο του κόλπου της Νάουσας ή με παραδοσιακό καΐκι από το λιμάνι της Νάουσας από το οποίο εκτελούνται τακτικά δρομολόγια.

Για να λάβετε τις πιο έγκυρες πληροφορίες για την Πάρο και για την πεζοπορία στην Πάρο, μιλήστε με έναν ντόπιο κάτοικο της Πάρου μέσω του live chat!